fredag 5. februar 2010

Ski i hodet, armen og stålkant i kneet. Står tell?

Alt er good! Vi lever fortsatt livet og her om dagen fant vi parken som ikke står på kartet og som de færreste av "turistene" veit om. Tre hopp fra lite til passe stort, bokser og rails i alle bredder og lengder. Og en wallride + nesten ingen folk! I Breck er det en befrielse og komme til en park hvor man ikke må stå i kø hele tiden, spesielt i helgene. Det KRYR av folk her i helgene. Anyways!

I dag var samtlige av jentene ute av leiligheta før 10, og det skjer ikke hver dag. På gradestokken stod det 0, men når vi kom opp i heisen på vei til toppen var det kaldt, så jeg (Ruth) og Ane bestemte oss for å hike rails og bokser i denna ukjente parken. Det hadde i tilegg kommet 5-10 cm med snø i løpet av natta. Så i dag var det duket for å prøve nye ting. Ane hadde som mål å klare(jeg veit ikke åssen jeg sier detta meen) 180 opp på boksen, spinne 180 på selve boksen og 180 av. (Noen som har lyst til å fortelle oss hva detta heter på godt snowboardsk?) Og jeg skulle klare 270 av flat bar'n.

Først prøver jeg å ta "270 av" ved spinne motsatt vei av det jeg gjør til vanlig, MANGE ganger, før jeg faktisk skjønner at jeg bare driver at jeg spinner feil vei . HALLO, er jeg retard? Yes.
Så jeg begynte å spinne riktig vei, tryna, fikk skien som jeg hadde på beinet(!) i huet. 3 ganger. Jeg klarte å lande med beina i kryss(med skia på) og når jeg skulle rette opp kjørte jeg skia inn i albuen. Siste gangen klarte jeg å kjøre stålkanten inn i kneskåla, hurray for blått og opphovne kne, med kutt i. Men i mellom alt tullet og styret, så fikk jeg tell 270 av og er storfornøyd selv med en mørbanka kropp.

Ane hadde også en veldig god dag! Etter mye lok, tryn på magen ut av boksen og ikke minst skriking og banning. (Banning på brei lillehammering høres alltid veldig bra ut). I lillehammer trur jeg nemlig det hjelper å skrike og banne, for Ane drepte boksen med trikset sitt(som jeg ikke skal nevne en gang tell - for jeg veit ikke hva det er). Men hu fikk det i hvertfall til mange ganger! Stolt og stooka!

Etter tre timer med hiking og bodyslam, gikk jeg og Ane hjem og la oss i hot tuben.

For øyeblikket driver jeg, Ane og Mari å lager middag, FISK. Hoho.. Hilde som er all-antifish, spiser ikke middag i dag? Yummy. Vi har også besøk av mr. Joey. 22 år og fotograf i Breck. jaddajadda.

Nå alle sammen, kommer vår første video, fra de to første ukene. Som DIRECTOR skal det sies at jeg aldri hadde brukt programmet før, så det blei så-som-så. Ane var heller ikke med oss dagen vi filma, så hadde ikke noe klipp av hu. Men det kommer LATER. Kos døkk!

"Ungane på tur" from Ruth Helene Ramberg on Vimeo.



-Ruth

3 kommentarer:

  1. HOT film! vil se flere av de

    SvarSlett
  2. Ja, mer mer film =) Men, uten Cyruus =p Haha =D

    SvarSlett
  3. Haha, jeg så bare utifra tittelen at dette måtte være Ruth som hadde skrivi, og jaggu hadde jeg rett også! :D

    Mere film, ja!
    Men fy faen, la meg få slippe Miley Cyrus!

    SvarSlett